Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Je libo ošmatlané rohlíčky, mladá paní?

Při mé návštěvě Prahy si jdu jako normální člověk udělat nějaké zásoby toho jídla, kterým se budu na několik dní živit. S nadšením vyrážím do blízkého supermarketu. To ještě netuším, jak mi spadne čelist.

Namířím si to rovnou k oddělení pečiva, které je svým výběrem jedinečné. My máme chleba jedna báseň! Sehnat v Itálii žitný chléb je skoro vzácnost a rohlíky vůbec neexistují. Moc tomu pečivu s manželem doma nedáme. Jen vyjímečně v létě, když jedeme do hor na jednodenní tůru, si koupíme housky, které nám pan prodavač ochotně rozřízne a napěchuje výbornou krůtí šunkou. Najdeme si pak nějaký pěkný palouček na náš malý horský piknik. Kousnu do nadité housky a v tu chvíli jsem zadělaná od drobků jak čuně, ale ta kvalita! Ale zpět k mému nákupu. Trhám si dva pytlíky (jeden si natáhnu na ruku a do druhého chci nasoukat pečivo), avšak moje oko zbystří schoulenou důchodkyni, která soustředěně osahává a mačká rohlík holýma rukama a hodí ho zpátky do přepravky. Zkouší křupavost dalšího a když ho promáčkne, tak ho zase nechá padnout k ostatním. A není sama. Přechází mě chut'. Kurňa! Jak je možné, že ještě v dnešní době berou lidé pečivo holýma rukama? Je to tak těžké, dát k dispozici vedle pytlíků i rukavice na jedno použití? Přeci se musí dodržovat nějaké hygienické standardy. Rukavice by měly být samozřejmostí i u ovoce a zeleniny, (to alespoň doma omyjeme), ale omyjme si rohlík!? Při vzpomínce na statistiky o mytí rukou po vykonání potřeby (jen 4 lidé z 10 si je umyjí), se smutně obracím na podpatku a kráčím k sekci se zavakuovaným pečivem. Fain, teď bych si dala nějaký dobrý salám. Při pohledu na komínky nakrájených koleček nazelenalé barvy lituji všechny místní obyvatele. O oschlém mase ani nemluvě. Víte, co je nejhorší? Když nemáte na výběr. Prý už ani to pečivo není to, co bývalo a je narvané všemožnými chemikáliemi. A tak si jdu radši pro jogurt, dalších pár drobností a mizím pryč. Za kvalitu potravin se v Praze (a nejen tam) draze platí, a to není fér vůči široké veřejnosti, která musí hlídat domácí rozpočet. Jsou obchody, kde vám například uzeniny nakrájí čerstvé, avšak znovu, za jakou cenu, a musí to být pokaždé jen zahraniční výrobky? Prostě kdo chce v Praze dobře jísti, penež hodně musí míti. Ale čerstvé jídlo je jednou ze základních potřeb člověka, to nemá být luxus. Za luxus se může považovat třeba relaxační masáž, ale ne čerstvé potraviny denní potřeby. Souhlasíte?

Autor: Kateřina Santin Čiháková | pátek 7.2.2014 18:16 | karma článku: 20,11 | přečteno: 1678x
  • Další články autora

Kateřina Santin Čiháková

Chybí rodný jazyk, když žijete v zahraničí?

Žít daleko od místa, ve kterém jsme se narodili, není lehké. Vědí to ti, co se stěhují v rámci naší malé země např. za prací nebo partnerem, a vědí o tom své i ti, kteří opustili ze stejných důvodů naší krásnou republiku a žijí daleko v zahraničí. Jak se s tím, co nám na domově chybí vyrovnat?

15.3.2014 v 11:08 | Karma: 18,41 | Přečteno: 794x | Diskuse| Cestování

Kateřina Santin Čiháková

Dáš si se mnou kafe?

Asi nejčastější otázka, kterou za den dostávám. Člověk se musí naučit s tímto milým dotazem pracovat, jinak by riskoval snad i výbuch srdce. Můj vztah ke kávě byl ze začátku hodně komplikovaný. Z Čech jsem si přivezla zarputilý názor, že káva škodí našemu zdraví a člověk se na ní stává závislým. Na průměrně 6 dotazů denně: „Katerina? Prendi un caffè?“, jsem v minulosti rázně a pyšně odpovídala: „No, grazie. Non bevo caffè.“ V překladu: „Ne, děkuji. Kávu nepiji.“

11.3.2014 v 17:46 | Karma: 10,25 | Přečteno: 704x | Diskuse| Ostatní

Kateřina Santin Čiháková

Byla jsem jen hloupá slepice, ale milovali mě!

Žila jsem si jako málokterá slepice v okolí. Měla jsem celou zahradu pro sebe. Za plotem jsem vídávala krásná zvířátka. Byli to psi a kočky různých ras, ale já jsem nevypadala jako oni. Vím to, protože jednou jsem zahlédla svůj obraz ve skleněné výplni a moc jsem se sama sobě nelíbila. Měla jsem krátké, tenké pařáty, tělo pokryté peřím a v obličeji veliký špičatý nos. Záviděla jsem ten roztomilý čumáček mojí kočičí sousedce.

28.2.2014 v 18:24 | Karma: 9,56 | Přečteno: 710x | Diskuse| Ostatní

Kateřina Santin Čiháková

Jak chtěl můj manžel zabít zloděje!

Když jste na dovolené, relaxujete a slunce vám prohřívá tělo i duši, snáze zapomenete na všechno špatné na tomto světě, a začnete vidět všechny lidi kolem sebe, jako ty nejhodnější bytosti, které vám přeci nechtějí ani nic ukrást, ani vám jinak uškodit...no jo, byla jsem naivní, co?

20.2.2014 v 16:18 | Karma: 20,58 | Přečteno: 2358x | Diskuse| Cestování

Kateřina Santin Čiháková

Jako poprvé...

Podívám se z okénka dolů a pod sebou vidím barevná políčka a zelené lesy. Čechy! Jsem doma...Cítím se super, vyschlé hrdlo čeká na první doušek zlatavého moku a žaludek touží po gulášku...Připoutat se, přistáváme! Zábava začíná!

5.2.2014 v 22:12 | Karma: 8,93 | Přečteno: 461x | Diskuse| Praha a střední Čechy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 12
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1274x
Před lety vyměnila rušnou Prahu za tichou vesnici v podhůří Alp v severní části Pádské nížiny. Lektorka angličtiny, která se snaží přenést vlastní nadšení pro tak krásný jazyk místním obyvatelům.